Thursday, October 27, 2011

Cadirlar Nerede?

Günlerdir internette Van için açılan yardım kampanyalarını bulmaya calışıyorum.  Geçtiğimiz aylarda Japonya'nın yaşadığı felaketin ertesinde, yurtdışından para bagışları için oluşturulan onlarca yardım kampanyası vardı, hem kişisel girişimler hem de devletin ve önde gelen yardım vakıflarının başlattığı girişimler.  Google Kriz sayfasında koskocaman bir "Donate/Bağışla" linki koyarak dunyanın her yerinden yardım etmek isteyenlere kolay - daha da önemlisi - hızlı imkanlar sunmuştu.

Türkiye'deki depremin haberleri dünya basınını dolduruyor, dünya izliyor ve yardım etmek istiyor, hemen internete sarılıyor, nereye para yardımı gönderebileceğine dair adam gibi tek bir bilgi yok.  Global Giving sitesinde bireylerin başlattığı programlar var ama bunlar yine sizin ve bizim gibi duyarlı bir kaç kişinin eksiği kapatma çabaları. Neden Google'da koskocaman bir "Turkish Red Crescent" butonu yok mesela. Bir tıklama ile bağış yapmak isteyen kişiyi direk olarak gerekli sayfaya götürsün.  Google kriz sayfasında Kızılay'a nasıl bağış yapabileceğimi görmek için kaç yere "tıklamam" gerekti!

Yurtdışında yaşayan Türkler ya da yardım etmeyek isteyenler haber okumaktan öteye gidemiyorlar.  Haberlerin de hangisi doğru?  Dünya az önce benim yaptığım gibi Huffingtonpost'daki haberi okuyup "Sadece Red Cross/Kızıl Haç 6000 üzerinde çadır yardımı yapmış." deyip rahatlayabilirler.  Ama onlardan farklı olarak ben daha sonra Evrensel Gazetesi'nde Cadirsiz 5. Gun başlıklı yazıyı okudum!  Nerede bu 6000 çadır ki bu sadece bir kurumdan gelen rakam?

1999 depreminin ardından yıllarca gereksiz konuşma tartışma yapıldı ve hala deprem ve kriz yönetimi yapamıyoruz.  Bu beceriksizlik beni çileden cıkarıyor. "Kriz" kelimesinin nesini anlamıyor devlet acaba ya da bu beceriksizlikten her kim sorumluysa. 











No comments:

Post a Comment